Figaros Bröllop

I skolan denna vecka är det mycket lugnt. En lektion igår; matte, en lektion idag; kultur och idé historia. Den sistnämnda kursen verkar väldigt intressant och kul. Idag fick vi se en bild på Rambo; hur skulle utomstående uppfatta mänskligehetn, omde hittade en bild på Rambo? jag tog upp Darwins teori om att starkast överlever, och det faktum att det var en man på bilden, så mansdominerat. Lite intressant ja.

På fredag blir det audition för hela slanten. Sången kommer bli Simply the Best (Tina Turner), och jag tror att jag äntligen hittat en dialog till mig och min vän My! Det är från Figaros Bröllop, mellan Grevinnan och Suzanne. Kan nog blir riktigt bra, så nu ska jag kila och repetera...

Från uppsättningen av Figaros Bröllop på Stadsteatern i Sthlm


Jepp,
Matilda


Kommentarer
Postat av: Azra

Hej,

tack för din kommentar. Man kan säkert jobba på massor med olika ställen men jag kan rekomendera IKFF (Internationella kvinnoförbundet för fred och frihet) De sysslar mycket med jämställdhetsfrågor, organisationen är ganska liten pga sektionen är ny och det finns däför mkt utrymme för resor osv. min kompis som var engagerad åkte bla till warzawa och bryssel. Lycka till!

2009-08-25 @ 20:06:22
URL: http://nyafrokensverige.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0